سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روز معلم

دنیای معلمان قدیمی سه شنبه 88/2/1 ساعت 12:36 عصر

 به خدا می‌شود گفت یک معلم!» این نخستین جمله‌ای است که از دنیای معلمان بازنشسته در گوشم می‌نشیند. سکاکی، مدرس بازنشسته تربیت معلم که کارش آموزش به معلمان جوان بوده این جمله را می‌گوید و ادامه می‌دهد: انسان موجودی است ناشناخته، بنابراین معلمان حقیقی او خدا و پیامبران هستند. ذ


بعد نوبت به توضیح در مورد ویژگیهای معلمان می‌رسد: به نظر من اول باید ظاهر معلم موردپسند دانش‌آموزانش باشد. پس از آن معلم سعی کند تک‌تک بچه‌ها را از نظر روحی، اخلاقی، خانوادگی و جسمی بشناسد، بعد به هر یک به اندازه وسعت فکری و توان آموزش دهد و آنها را خسته نکند. مهمترین مطلب توجه به تفاوتهای فردی میان شاگردان است.
سکاکی در مورد نحوه آموزش معلمان نیز صحبتهایی دارد: آموزش و پرورش برای تربیت،‌ آموزگار و دبیر کتابهای ویژه‌ای در نظر می‌گیرد که آنها را هم از نظر علمی و هم روانشناسی و تربیتی آماده کند و آنها نیز باید دانسته‌های خودشان را به شاگردانشان انتقال دهند. اما طبیعتاً این مسئله به طور کامل از سوی معلمان رضایت‌بخش نیست. باید این نکته را از دانشجویان هم پرسید اما بیشتر برای آموزش آنها به نکات تئوریک پرداخته می‌شود نه مباحث عملی؛ پس رسیدن به مواردی که ذکر شد علاوه بر‌آموزش به توانمندی دانشجویان نیز بازمی‌گردد.


نوشته شده توسط: زهره خورشیدی و خدیجه نامداری


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
7862


:: بازدیدهای امروز ::
5


:: بازدیدهای دیروز ::
8



:: درباره من ::

روز معلم

:: لینک به وبلاگ ::

روز معلم


:: آرشیو ::

فروردین 1388



:: خبرنامه ::